En uppgift från GFU, Fotoskolan Sthlm.

Vi var vid Kistagallerian och skulle fota en plats: miljön och byggnaderna. Uppgiften var tvådelad, en på förmiddagen och en på eftermiddagen. Förmiddagen var jag med på: fota arkitektur – gick till Scandic Victoria Tower. På eftermiddagen skulle vi fota en plats med andra ögon. En ny plats trodde jag. Så jag gick till T-banestationen och hängde där. Fick lite polare (=pojkarna och flickorna som är lite extra glada i sprit och liknande), smög omkring och hade det allmänt härligt med en skön känsla i kroppen. Jag fastnade i något perspektiv-tänk och att fota de olika människorna som gick förbi mej. Vardagen liksom.

Det visade sig att vi skulle fota SAMMA plats som på förmiddagen, men med lite andra ögon. Jag skulle alltså ha gått TILLBAKA till Scandic Victoria Tower. En totalmiss.

#blogg100/38

Det här inlägget är en del i bloggutmaningen #Blogg100, att blogga minst ett inlägg om dagen i 100 dagar.

Kommentera

